№ | Кроки |
Пояснення, обґрунтування |
Відповідальні |
Терміни (квартал) |
Що дасть реалізація цього кроку |
1 | Прийняття закону України “Про професійну освіту” | Приведення законодавчої бази з питань професійної освіти у відповідність до сучасних потреб економіки | МОН, Мінфін, Мінекономіки, Мінсоцполітики, інші зацікавлені сторони | ІV квартал | Буде створено основу для прийняття управлінських рішень щодо професійної освіти та її фінансового забезпечення |
2 | Створення регіональних рад професійної освіти, наглядових рад у навчальних закладах | Неузгодженість потреб ринку освітніх послуг та якості підготовки кадрів з потребами ринку праці | МОН, обласні, Київська міська державні адміністрації, інші заінтересовані сторони | ІV квартал | Створення нової системи управління, розвиток соціального партнерства |
3 | Забезпечення фінансування професійної (професійно-технічної) освіти | Обмеженість фінансових можливостей місцевих бюджетів, особливо окремих бюджетів міст обласного значення, не дала змоги передбачити достатній обсяг коштів для забезпечення належного утримання професійно-технічних навчальних закладів. |
Мінфін, МОН, обласні, Київська міська державні адміністрації | ІІІ, ІV квартал | Фінансування ПТО має бути забезпечено з кількох джерел: з державного бюджету: - освітня субвенція на здобуття учнями ПТНЗ повної загальної середньої освіти, професійної освіти за професіями, спеціальностями загальнодержавного значення; з місцевих бюджетів - для здобуття професійної підготовки за професіями, спеціальностями з урахуванням потреб у кадрах на регіональному ринку праці; - коштів роботодавців. |
3 | Упорядкування мережі професійно-технічних навчальних закладів | Контингент учнів за останні роки має тенденцію до скорочення. Це призводить до збільшення кількості малокомплектних закладів. Збільшуються також витрати на підготовку одного учня. | МОН, обласні, Київська міська державні адміністрації |
ІІІ квартал | Оптимальне використання фінансових, кадрових, методичних, навчальних ресурсів |
4 | Визначення нового механізму формування регіонального замовлення на підготовку кадрів | Замовлення має ґрунтуватися на прогнозах потреби у фахівцях для галузей економіки держави в цілому та у кожному регіоні. До його формування обов’язково мають залучатися роботодавці та інші зацікавлені сторони. | МОН, Мінекономіки, обласні, Київська міська державні адміністрації; місцеві органи самоврядування. | ІІІ, ІV квартал | Збільшення кількості випускників, працевлаштованих за набутою професією (спеціальністю), їх адаптація та закріплення на робочих місцях. |
5 | Розроблення 30 державних стандартів професійно-технічної освіти з конкретних професій на компетентісному підході на основі професійних стандартів. |
Зміст професійної діяльності кваліфікованого робітника, вимоги до його підготовки мають відповідати вимогам ринку праці | МОН, Мінсоцполітики, Федерація роботодавців України |
ІІІ, ІV квартал | Оновлення змісту та поліпшення якості професійної (професійно-технічної) освіти |
6 | Реалізація пілотного проекту з модернізації підготовки робітників найбільш дефіцитних професій. | Визначення трьох найбільш дефіцитних професій та розроблення для них сучасної програми підготовки. Визначення навчальних закладів у різних регіонах України, де буде здійснюватися підготовка, забезпечення їх сучасним обладнанням. | МОН |
ІІІ, ІV квартал | Підвищення якості професійної (професійно-технічної) освіти |
7 | Створення за участі бізнесу сучасних навчально-практичних центрів за галузевим спрямуванням. | Матеріально-технічна база професійно-технічних навчальних закладів протягом останніх років практично не оновлюється. | МОН, обласні, Київська міська державні адміністрації; соціальні партнери |
ІІІ, ІV квартал | Зміцнення матеріально-технічної бази професійно-технічних навчальних закладів та впровадження новітніх технологій |