Професійна спілка працівників хімічної та нафтохімічної галузей промисловості України
Новини | Спілкування | Контакти | Форум | Листи
Ми раді вітати Вас на нашому сайті!
Кадри, дисципліна і фінанси - є основою у формуванні
сили, єдності та авторитету профспілки,
які визначають її роль і місце у суспільстві

Микола Мицько

Наші новини Напрямки діяльності Структура і чисельність Контакт з нами

Загальні новини
Міжнародна робота
Охорона праці
Правовий захист
Соціально - економічний захист
Програма дій профспілки
на 2021-2025 рр.
Постанова сьомого
з’їзду Профспілки
Галузеві угоди
Архів документів
Центральна рада
З`їзд
Рада профспілки
Положення про контрольно-ревізійну комісію
Положення про Молодіжну раду
Постійні комісії
Структура і чисельність
Обласні організації
Наші підприємства
Телефони профспілки
Форум профспілки
Гостьова книга
Пишіть нам
 
Новий закон про колективні договори нівелює соціальний діалог
Міністерством соціальної політики України ще в минулому році розроблено проект нового Закону України «Про колективні договори і колективні угоди», у обговоренні редакції якого взяли активну участь Профспілки. Оскільки не було досягнуто згоди з основних позицій, Федерацією профспілок України розроблено альтернативну редакцію зазначеного законопроекту.

Ситуацією, що склалася, розглянуто на засіданні Національної тристоронньої соціально-економічної ради і доручено здійснити тристоронній робочій групі для розгляду на засіданні Президії НТСЕР
у ІІ кварталі 2016 року відповідно до пункту 2.2 Плану заходів Національної ради із реалізації пріоритетів діяльності в 2016 році.

У зв’язку з підготовкою до засідання Президії НТСЕР, Центральною радою Профспілки працівників хімічних та нафтохімічних галузей України опрацьовано редакцію Закону України «Про колективні договори і колективні угоди», оприлюднену на сайті Мінсоцполітики 21.01.2016, і підготовлено та направлено до СПО об’єднань профспілок та Міністерства соціальної політики України пропозиції та зауваження до нього.

Головні зауваження Профспілки стосовно нової редакції Закону України «Про колективні договори і колективні угоди»:

- Частина 7 статті 65 Господарського кодексу України передбачає, що на всіх підприємствах, які використовують найману працю, між власником або уповноваженим ним органом і трудовим колективом або уповноваженим ним органом повинен укладатися колективний договір.
Така редакція суттєво дисциплінує роботодавця, зобов’язуючи його вступати в колективні переговори і укладати колективні договори. Скасування такої норми шляхом узаконення у статті 4 проекту Закону та в Господарському кодексі України лише можливості укладання колективного договору призведе до масового саботування роботодавцями колдоговірного процесу і втрати працівниками можливості урегулювання своїх трудових прав та гарантій через колективний договір.

- Частини перша статті 14 та перша статті 21 проекту Закону передбачають обмеження терміну чинності колективних договорів та колективних угод до трьох років, та можливість пролонгації «умов окремих її положень» – не більше ніж на 1 рік. Такі норми в разі прийняття суперечитимуть принципу свободи при укладенні договору, який, зокрема, передбачає вільний вибір контрагента та вільне визначення умов договору з урахуванням вимог чинного законодавства, звичаїв ділового обороту, розумності та справедливості.

Також існуватиме ризик умисного саботування, перш за все, зі сторони роботодавця, щодо укладання колективних договорів на наступний період. За таких умов, навіть за наявності чинної галузевої угоди, роботодавець зможе уникати обов’язку виконання її норм, посилаючись на відсутність чинного колективного договору, що призведе до порушення прав і гарантій працівників.

- Частина друга статті 15 та абзац другий статті 22 проекту Закону передбачають можливість призупинення сторонами на певний строк дії колективної угоди, колективного договору чи окремих їх положень «на визначений ними строк у випадках і згідно з порядком, передбаченими в угоді, або в іншому випадку за домовленістю сторін».

Водночас, не врегульовано термін початку набуття чинності такого призупинення, в той час як прийняття такого рішення може призвести до зміни істотних умов праці, про що працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці згідно з частиною третью статті 32 Кодексу законів про працю України.

Оскільки галузева угода (міжгалузева), підгалузева передбачає положення щодо мінімальних галузевих гарантій оплати праці відповідно до кваліфікації, за видами робіт та виробництв, міжкваліфікаційні (міжпосадові) співвідношення в оплаті праці, мінімальні розміри доплат і надбавок, умов праці, охорони праці тощо, що є істотними умовами праці, призупинення їх чинності без попередження працівника у встановлений законодавством строк в односторонньому порядку не допускається.
Також не врегульовано питання чинності норм галузевої угоди у разі призупинення дії колективного договору щодо працівників такого підприємства, в той час як абзац третій частини першої статті 18 проекту Закону передбачає, що положення колективних договорів, що погіршують становище працівників порівняно із колективними угодами, є недійсними.
0 Коментарі Назад на головну
Розміщено 30 May 2016 - admin
Name:
E-mail: (optional)
Smile: smile wink wassat tongue laughing sad angry crying 

| Forget Me
Content Management Powered by CuteNews


Залишити відгук:

 

Цікаві статті

Центральна рада
З`їзд
Рада профспілки
Обласні організації
Первинні організації
Наші підприємства
Коментарі спеціалістів

Загальні новини
Міжнародна робота
Охорона праці
Правовий захист
Соціальний захист
Економічний захист
Виконання галузевих угод
Корисні документи
Наша реклама

Всі права захищено © Професійна спілка працівників хімічної та нафтохімічної галузей промисловості України, 2008-2022